יום שני, 21 בנובמבר 2011

נגעים - פרשה ד - סימן קד

כא וְאִם יִרְאֶנָּה הַכֹּהֵן, וְהִנֵּה אֵין-בָּהּ שֵׂעָר לָבָן, וּשְׁפָלָה אֵינֶנָּה מִן-הָעוֹר, וְהִיא כֵהָה--וְהִסְגִּירוֹ הַכֹּהֵן, שִׁבְעַת יָמִים

ספרא: "ואם יראנה"-- כולה כאחת
-----------------------------------------

מלבי"ם: ואם יראנה הכהן: שני מלות "יראנה הכהן" באו כמאמר מוסגר כי עיקר החלוקה היא-- "ואם אין בה שער לבן" שזה הבדלו מן החלוקה הקודמת שיש בה שער לבן.    וכבר אמר "וראה הכהן" ולמה אמר שנית "יראנה הכהן"?  וגם אמר פה בכינוי "יראנה".    פי' חז"ל ללמד שיראה כולה כאחת, שזה מורה הכינוי "יראנה" כמ"ש למעלה (סימן נד) על "וראהו הכהן" משא"כ במ"ש "וראה הכהן" בלא כינוי היה משמע אף ראיה חלקית שלא כאחד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה