נג ואם, יראה הכהן, והנה לא-פשה הנגע, בבגד או בשתי או בערב; או, בכל-כלי-עור
ספרא: [ד] "ואם יראה הכהן והנה לא פשה הנגע בבגד... או בכל כלי עור"-- זה העומד. "וצוה הכהן וכבסו"-- הצוואה בכהן, והכיבוס בכל אדם.
-----------------------------
מלבי"ם: והנה לא פשה הנגע: היינו שעמד במקומו ופה אינו מדבר מן המראה. והדין יתבאר (פרק טז משנה ג) שגם אם כהה בראשון יכבס ויסגיר [ופליאה על הק"א שכתב זה העומד שלא הוכהה ממראיתו, שאם הוכהה לא יסגירנו, ומשנה שלימה (פרק יא דנגעים מ"ה) הכהה בראשון יכבס ויסגיר] וממ"ש וצוה הכהן וכבסו מבואר שהכיבוס ע"י אחרים דאין אדם מצוה אל עצמו וכמ"ש בפ' מצורע (סימן ח)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה